lauantai 21. helmikuuta 2015

Aamupala


Viime postauksessa puhuin vähän noista ruokatavoista ja ajattelin nyt sitten käydä erillisissä postauksissa nämä mun syömiset ainakin jollain tasolla läpi.

Mainitsin tosiaan, että aamupala on se vähän ongelmallinen, samoin kuin iltapala. Tarkemmin asiaa mietittyäni tajusin kyllä, että se iltapala on se ongelmallisempi, mutta käyn nyt kuitenkin nämä ruuat ihan järjestyksessä läpi ja aamupala on vuorossa ensimmäisenä.

Ihanteellisina aamuina mulla ei oo kiire yhtään mihinkään ja voin syödä aamupalan rauhassa. Käytän aina aamuisin koiran ensin pihalla ja rupean vasta sitten väkertämään jotain syömistä. Yleensä se ruoka sitten on jotain ylläolevan kuvan kaltaista eli paistan pari kananmunaa, pilkon seuraksi kurkkua ja/tai paprikaa, otan myös jogurttia ja juomana mehukeittoa.

Tämä siis, jos ei oo kiire mihinkään. Jos taas on vähän kiireisempi aamu niin sitten teen vain mikrossa kaurapuuroa ja heittelen sekaan mustikoita, juomana silloinkin tuo mehukeitto.

Nykyään oon saanut ihan hyvin pidettyä tästä aamupalasta kiinni, mutta varsinkin aiemmin ongelmia tuotti se, että nukuin myöhään ja sitten ei enää tehnyt mieli mitään kaurapuuroaamupalaa vaan skippasin aamupalan ja söin ensimmäisen kerran vasta lounaan aikoihin. Nyt oon kuitenkin yrittänyt opetella nousemaan sängystä ylös järkevään aikaan ja vaikka ei aina olisikaan nälkä niin syön ainakin jotain.

Ja siitä nälästä. Aamulla mulla on yleensä joko kiljuva nälkä tai sitten ei tee mieli yhtään mitään. Varsinkin vielä pari vuotta sitten mä en yksinkertaisesti saanut syötyä aamulla, kun ei vaan tehnyt mieli mitään ja tuli huono olo, kun yritin syödä. Itsepäisesti kuitenkin yritin opetella syömään aamuisin jotain ja nyt oon siitä tyytyväinen, koska kyllä se päivä vaan kummasti lähtee käyntiin, kun on jotain saanut syötyä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti